Copy
Füüsika õpetaja nädalakiri
MESILANE


Kaheksas


Soojad katsed. Helendavad autoteed. Demokatse, mis sobib ka ühiskonnaõpetuse tundi. Veel lugemist.

Teise veerandi esimene ....

Hea kogemus
Soovitusi, kuidas on võimalik õppijaid füüsikatunnis aktiveerida 

5. Konkursid 
  1. Mingi seadme tööpõhimõtte seletamine. Näiteks esitada ukse­silma optiline skeem. 
  2. Kirjeldus sellest, mis juhtuks, kui midagi muutuks füüsikalises maailmas. Näiteks kirjeldada, mis juhtuks, kui elektroni laeng muutuks kümme korda suuremaks või väiksemaks? või Mis juhtuks, kui Maa pöörlemine lakkaks? Mis juhtuks, kui Päike ära kustuks?
Lõik pärineb Svetlana Ganina ja Henn Voolaiu artiklist "Kas füüsika õpe kõrgkoolis peab olema huvitav?" 
 
Soojus
Kuidas mõjub soojus? 

Soojusõpetuses kasutatavaid praktilisi töid ja demokatseid on üldiselt keerukam leida, kui näiteks mehaanika või optika omi.

Siit tuleb üks jagu ideid Tik L. Liemi raamatust.

Lugema ...
E-õpik
E-õpik - nüüd viis korda kiirema ja värskendatud simulatsioonidega

Kolm head uudist:
  • Füüsika e-õpik avaneb nüüd vähemasti viis korda kiiremini
    Proovi järele ...
  • Uuendasime ära kõik oma seni tehtud 3D mudelid
    Vaatama ...
  • Phet simulatsioone tehakse tasapisi ümber html5 formaati, mis töötab kõigis seadmetes (samas kui Java ja flash mobiilsetel seadmetel reeglina ei avane). Uuendasime simulatsioonide andmebaasi viisil, kus need kolm varianti oleks selgelt eristuvad. 
    Vaatama ...
Kuna meil on jagu uusi lugejaid, siis:
Füüsika e-õpik on kõigile vabalt kättesaadav õppekeskkond, kus on ohtralt õppematerjale ning tööriistad nende kasutamiseks Õpikut sammhaaval arendatakse ning selle arenduse tulemustest antakse siin nädalakirjas teada. Varem ilmunud juhised
Varem ilmunud juhised ja ka Mesilases ilmunud materjalid on Füüsika õpetaja raamatus kättesaadaval. Mõnusaks kasutamiseks peaks endale kasutajanime tegema.
Lugemist

Metronoomid
Füüsika ei paku mudeleid ühiskonna kirjeldamiseks?

Otse elust - kaos, siis väike rühm, kes käib koos. Edasi ühinevad kaasajooksjad, jäävad mõned vaprad iseteadvad ...

Lugema ...

 
Aupaiste
Aupaiste ja kuu heledus

Just siis, kui on täiskuu, saavutavad kõik valgustatud alad Kuu pinnal oma heleduse maksimumi. Mistahes ala Kuu pinnal võib olla 25% heledam kui päev enne või pärast täiskuud. Mis põhjustab Kuu pinnalt hajunud päikesevalguse intensiivsuse äkilise suurenemise? Kuidas on see nähtus seotud lennuki "aupaistega" maaipinnal või pilvedel?

Selgub, et meid ümbritsevad looduslikud helkurid.

Lugema...
Luminestsents
Kuidas valgust salvestada?

Valguse kogumiseks kasutatakse kõige sagedamini päikesepatareisid, mis teevad valgusest elektri, elektrienergia salvestatakse ning ilma pimenedes tehakse uuesti valguseks.

Aga mis oleks, kui tee ise salvestaks ja siis kiirgaks valgust? Sest me teame ju luminofooridest, mis justnimelt seda teevadki.

Viimastel aastatel on selles vallas toimunud huvitavad arengud - täna on juba olemas suhteliselt odavad materjalid, mis helendavad minuteid pärast ergastava valguse kadumist. Oletame, et me jõuaksime materjalideni, mis töötavad niimoodi tunde?

Videot vaatama ...

Asjakohane on ka meelde tuletada, põhiteadmised luminofooridest. Materjalimaailm on siin heaks abimeheks.

Lugema...
Riina Murulaid
Õpetajad räägivad

Oleks huvitav teada, kuidas õpetajad ise õppisid ja kuidas neil õpetamine hästi läheb. Küsime nende käest.

Sel korral on kõnetoolis MHG füüsika õpetaja ja füüsika õpetajate eestvedaja Riina Murulaid

Lugema ...
Uudised ja
teated

Uudised
Tartu ülikoolis sai valmis ja läks kooskõlastusringile uus õppekava nimega Loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis. Füüsika õpetajate jaoks tähendab see paindlike, loodetavasti sisuliste ja vajalike täiendkoolituskursuste avanemist - kursused ehitatakse üles nii, et õpetajad saaksid praktilisi teadmisi ja tõhusaid näpunäiteid füüsika kursuste õpetamiseks. 

Täpsemalt tuleb asjast juttu juba 6.-7. novembril, Voore sügisseminaril. See on juba pooleteise nädala pärast.
Küsimused ja
tagasiside

Tagasiside
Koolivaheajal te andsite meile tagasisidet, Mesilase kohta. Tagasiside oli valdavalt positiivne ja see annab meile julgust asjaga edasi minna. Loodame siiralt, et te leiate neist nädalakirjadest ainest, mis aitab füüsikat õhinaga õpetada.

Oleme jätkuvalt kontaktsed aadressil opik@fyysika.ee, igasugustes küsimustes.
Kontakt: Kaido Reivelt, TÜ koolifüüsika keskuse juhataja
opik@fyysika.ee
, +372 7374623
Copyright ©  2015 Tartu Ülikooli koolifüüsika keskus
õpik.füüsika.ee

update your preferences  unsubscribe from this list